“Bij elke Alpha-bijeenkomst klopte God aan mijn hart” | Het verhaal van Elly

Komend weekend vieren we Pinksteren. Wat dit feest inhoudt? De meeste Nederlanders hebben geen flauw idee… Bij Alpha horen deelnemers vaak voor het eerst over de Heilige Geest. Tijdens het Alpha-weekend ervaren ze Gods liefde wanneer er voor hen gebeden wordt om vervulling met de Heilige Geest.

Dit gebeurde ook bij Elly (56 jaar) die drie jaar geleden door een vriendin werd uitgenodigd voor Alpha. Elly: “Ik zei niet gelijk ‘ja’. Ik ben niet christelijk opgevoed en deed hooguit soms een schietgebedje. Tegelijk dacht ik: wat heb ik te verliezen? Niets. Mijn nieuwsgierigheid won het. Die eerste avond bij Alpha voelde ik me welkom en veilig. Bij elke bijeenkomst klopte God aan mijn hart.”

Tijdens het Alpha-weekend leert Elly veel over de Heilige Geest en bidt haar dominee voor vervulling met Gods Geest. “Tijdens het gebed werd ik heel blij en voelde ik me intens gelukkig. Een gevoel wat ik niet uit kan leggen, maar iedereen gun. Drie dagen lang liep ik rond met een lach op mijn gezicht.”

“Drie dagen lang liep ik rond met een lach op mijn gezicht”

Elly

Twee jaar geleden, op Eerste Pinksterdag, deed Elly belijdenis en werd ze gedoopt. “De beste keuze die ik kon maken en de mooiste dag van mijn leven!” vertelt ze. Elly heeft veel rugzakjes gehad in haar leven. Sinds Alpha is ze totaal veranderd. “Ik voelde me nooit gewenst. Nu weet ik dat ik een geliefd kind van God ben. Door regelmatig in de Bijbel te lezen, ben ik veel rustiger geworden. De hele dag door kan ik met Jezus praten.”

Elly wil nooit meer zonder haar geloof, want ze weet hoe dat voelt: “Dan ben ik weer alleen en dat wil ik niet meer.” Elly is nog steeds betrokken bij Alpha; soms kookt ze of is ze mede-gespreksleider. Omdat ze zo blij is dat ze zelf werd uitgenodigd, vraagt ze nu geregeld aan mensen: “Is Alpha niks voor jou? Kom gewoon eens kijken!”

Investeer met blijvende impact

We zijn zo dankbaar voor Elly die via Alpha de Heilige Geest heeft leren kennen! Gods liefde gunnen we iedereen. Dit is onze droom: “In 2036 hebben één miljoen mensen in Nederland het evangelie van Jezus Christus gehoord via Alpha”. Wil jij meebouwen aan onze droom? Maak ons levensveranderende werk mogelijk met een (extra) gift. Ga naar alphanederland.org/steunen.